T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / HARRAN - HARRAN KOYUNLUCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ

Haberler

Mrt

Okulumuzda 18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günü programı düzenlendi.Öğrencilerimiz Çanakkale Zaferi konulu şiirler okuyup tiyatro gösterisi yaptılar. 

Mrt

Etrafımızı güzelleştirmek amacıyla öğrencilerimizle beraber okul bahçesine fidan diktik.

Şbt

Tükenmişlik Sendromu günümüzde yaygınlık kazanan bir sorundur. Bu durum bir hastalık değildir fakat ruhsal bozuklukları gösteren bir sendromdur. Tükenmişlik sendromu aniden ortaya çıkan bir durum değildir, süreç içerisinde yavaş yavaş ortaya çıkar. Bu durum tespit edilmezse ilerde çözülemeyecek bir hal alır. Tükenmişlik sendromu ilk kez 1974'te Herbert Freudenberger tarafından "başarısız olma, yıpranma, enerji ve gücün azalması veya tatmin edilemeyen istekler sonucunda bireyin iç kaynaklarında meydana gelen tükenme durumu" şeklinde tanımlanmıştır. Günümüzde ise Maslach tükenmişliği "işi gereği insanlarla yoğun bir ilişki içerisinde olan bireylerde görülen duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı hissi" olarak tanımlamıştır.Okulumuzda bu durumu en aza indirgemek için çeşitli etkinlikler ve veli ziyaretleri yapılmaktadır.

Şbt

Diline Güvenen Gelsin (Pamuk Çocuklar Okuyor) Projesi

Öğrencilerin dil becerilerini eğlenceli bir şekilde geliştirmenin en etkili yollarından biri onlara tekerleme okutmaktır. Tekerlemeler, dudak-dil-çene tembelliğini ortadan kaldırarak öğrencilerin psikomotor becerilerini geliştirir. Konuşma organlarındaki tembelliğin azaltılmasıyla birlikte öğrencilerin diksiyonları da gelişir. Akıcı ve güzel konuşmayı sağlarken bir yandan hafızayı güçlendirir ve öğrencilerin kelime dağarcıklarını genişletir.Tekerleme okuma etkinlikleri içe kapanık, çekingen olan öğrencilerin kendilerine olan güvenlerini artırarak onların sosyalleşmesini sağlar. Dikkat dağınıklığı olan öğrencilerin tekerleme okumaları dikkat dağınıklığını azaltır.Bunların yanı sıra halk anlatı türü olma özelliğiyle bir kültür unsuru olan tekerlemelerin öğrenilmesini sağlamak amaçlanmıştır. Bu projemizle birlikte eğlenceli bir öğrenme ortamı yaratırken diğer ortaklarla mesafelere rağmen paylaşım ortamı oluşturacağız.

Şbt

Öğrencilere güzel şiir okumayı öğretmek, şiir okuma alışkanlığını kazandırmak böylece öğrencilerde estetik duyguların gelişmesini sağlamak projemizin ana amacıdır. Çalışmaya katılacak öğrencileri tespit edip onların seviyelerine uygun şiirler belirleyeceğiz. Görev dağılımını yapıp projemizi "Şiir Dinletileri" ile sonlandıracağız.

Şbt

Okulumuzun Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Ebru Deveci ulusal ve uluslararası projelerde yer alıyor.Düzenlediği projeler kapsamında öğrencileriyle birlikte çeşitli etkinlikler yapmaktadır.

Ock

Kas

Kas

Ock

Nis

Kas

Ekm